L 71 Forslag til lov om ændring af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed.

(Større reklamefrihed for lokalradio og -tv).

Samling: 1991-92
Status: Bortfaldet
Efter 1. beh henvist til Kulturudvalget (KUU).

Ifølge lovforslaget skulle lokale fjernsynsstationer have mulighed for at bringe reklamer i op til 20 minutter om dagen, dog højst i 10 pct. af den samlede sendetid. Endvidere skulle den tilladte maksimale del af sendetiden for reklamer i lokalradioer hæves fra 10 til 15 pct.

Det fremgik af bemærkningerne til lovforslaget, at lokalradio og -tv havde haft mulighed for at sende reklamer siden henholdsvis 1988 og 1989. Forslagsstillerne fandt, at der slet ikke burde være regulering af reklamearten og -mængden i elektroniske medier, men at lovforslaget ville indebære en beskeden justering af den reklamemængde, stationerne havde mulighed for at bringe.
Partiernes ordførere
Helge Mortensen (S), Helge Sander (V), Jens Jørgensen (KF), Pernille Frahm (SF), Kim Behnke (FP), Michael Kock (FP), Peter Duetoft (CD), Vibeke Grønbæk (RV) og Henning Lysholm (KrF)