L 192 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

Samling: 1989-90
Status: Bortfaldet
Efter 1.beh henvist til Erhvervsudvalget (ERU).

Ifølge lovforslaget skulle tryksager tydeligt mærkes med firmanavn (institution, forening eller lignende), adresse og telefonnummer, og samtidig skulle der på selve tryksagen tydeligt angives, om der var tale om 'Information' eller 'Reklame'.

Ifølge bemærkningerne til lovforslaget var formålet med lovforslaget, at der blev skabt mulighed for, at den private forbruger fremover ved markering på brevkasse eller brevsprække kunne sige nej til reklamer.

Erhvervsudvalget afgav beretning over lovforslaget.
Partiernes ordførere
Tove Lindbo Larsen (S), Ole Bernt Henriksen (KF), Svend Heiselberg (V), Birthe Hansen (SF), Ingrid R. Kjær Kjældgaard (FP), Hans Larsen-Ledet (RV), Sonja Albrink (CD) og Henning Lysholm (KrF)